8 Şubat 2013 Cuma

BİZİ İMF DEĞİL DEFİNE KURTARIR!



   
    ''Elimde bir çok harita ve bilgi var. Devlet boşuna IMF’ den medet ummasın. Her şeyimi ortaya koyuyorum. Gösterdiğim yerlerden büyük hazine çıkacak''.
    Yüzyıllar boyunca birbirinden farklı onlarca medeniyete ev sahipliği yapan bir coğrafya… Ve, doğal olarak ardı arkası kesilmeyen define hikayeleri… Uğur Kulaç 12 senedir arayan biri. Hazine peşinde çok yer dolaşmış,çok kazı yapmış. ''Definecilik bir meslektir'' diyor. Define ararken öğrendiklerini de bir kitapta toplamış,adı ''Altının Tılsımı''…



    Define işine nasıl başladınız?
    Tekstilciydim. Macera olsun diye başladım. Zaman geçtikçe işaretleri okumayı öğrendim. Haritalar hakkında bilgi edindim. Sonra bağlandım.
    Define başka tarihi eser başka şey değil mi?
    Evet. Define arkeolojik buluntu değildir. Osmanlı’nın son zamanlarında eşkıyaların halktan soyduğu ya da göçe zorlanan azınlıkların bir gün alırız umuduyla gömdükleri eşyalar ve paralardır.
    Kaç kişi define peşinde?
    Türkiye’de üçte biri aktif, 4 milyon defineci var. Aralarında cahil ve hayal perest insanlar da var tabii. Bunlar ruhsatsız kazı yaparlar.

    Ruhsatsız kazılar çok mu?
    Geneli ruhsatsız. Yasaya göre bulunan hazinenin yüzde 40’ı devlet tarafından defineciye ödenir. Ama bu para ödeneksizlik bahanesiyle verilmez. Bazı definecilerin devletten 80’li yıllardan kalan alacakları var.

    Siz hiç kaçak kazı yaptınız mı?
    Ruhsatsız kazıya çıkmadım desem kimse inanmaz.
    Tuzaklar, tılsımlı defineler doğru mu?
    Eşkiyalar parayı gömdükten sonra tuzaklarla güvenliğini sağlar. Kimi zaman paranın gömülü olduğu yere, cinleri hapseden tılsımlar yapılır. Üzerine basıldığında dönen merdivenler, yaslanıldığı zaman yaslananı geriye atan duvarlar gibi tuzaklar gördüm. Kimi zaman halisünasyon da görülür. Bazen korkudan kimi zaman da çalıştığınız yerden sızan gaz yüzünden....

    Türkiye’de gerçekten büyük defineler var mı?
    Tabii. Elimde bir çok harita ve bilgi var. Boşuna IMF ‘den medet ummayın. Ben her şeyimi ortaya koyuyorum. Gösterdiğim yerlerden kesinlikle çok büyük hazine çıkacak.

    HARİTALARDAKİ SIR
    En zengin hazineler Kandıra bölgesinde
    Elden ele birtakım haritalar dolaşır. Çoğu uydurmadır. Gerçeğini tespit edip şifresini çözmek uzmanlık işidir. Haritanın nereye ait olduğunu bulmak da. Yeni çıkacak ''İşaretlerin Sırrı'' kitabında bunları anlatacağım. Türkiye’nin definecilik açısından en zengin yeri Kandıra bölgesi. En büyük hazine orada.


    DEDEKTÖR DE SATIYOR
    Defineci Uğur Kulaç dedektör de satıyor. ''Dünyada üretilen dedektörlerin yüzde sekseni Türkiye’de satılıyor. Düşünün ne kadar büyük sektör'' diyor.


Dündar Kale
15.09.2005 18:47:25
15 Mart 2003 Vatan Gazetesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder